السلام عليكم

TERIMA KASIH Buat semua yang sudi menjengah blog ihsan dari kami. Semoga ianya dapat dijadikan sebagai santapan minda serta insyaallah mendatangkan manfaat untuk anda semua.

MATLAMAT / OBJEKTIF PBMS

PBMS diambil dari singkatan Persatuan Bakti Muslim Selangor.

MATLAMAT utama ditubuhkan persatuan ini adalah untuk melahirkan insan kamil yang mempunyai nilai-nilai murni melalui proses pendidikanyang berterusan dan penuh iltizam.

OBJEKTIF:
1. Supaya ahli-ahli persatuan menjadi insan yang produktif dalam semua bidang berlandaskan nilai-nilai murni seperti yang disarankan oleh kerajaan.
2. Supaya ahli-ahli persatuan dapat menghayati budaya ilmu yang menitik beratkan penyelidikan dan pembangunan (R&D).
3. Supaya ahli persatuan menjiwai ukhwah islamiah kepada semua masyarakat didalam negara ini.
4. Supaya ahli persatuan boleh terdorong dan terlatih dalam kepimpinan mengikut profesion masing-masing.
5. Supaya persatuan boleh memiliki aset tetap atau sementara menerusi sumbangan individu atau organisasi dari dalam dan luar negeri mengikut undang-undang yang sah.
6. Supaya persatuan boleh menyumbang bantuan kepada mana-mana individu atau organisasi yang memerlukan bantuan mengikut budibicara ahli jawatankuasa.

Khamis, Julai 15, 2010

PENGAJIAN PBMS







PBMS juga menganjurkan kelas-kelas pengajian Al Quran dan Al Hadis untuk semua peringkat usia kepada ahli-ahli nya. Kerana ilmu merupakan satu perkara yang paling penting bagi setiap manusia terutama Ilmu Al Quran dan AL Al Hadis yang merupakan panduan umat Islam sebagaimana sabda nabi :
"Telah aku tinggalkan kepada kamu dua perkara sekiranya kalian berpegang teguh kepada dua perkara tersebut nescaya tidak akan sesat , iaitu kitab Allah (Al Quran) dan Sunnah Nabi (Al Hadis).
Dan inilah sebahagian Bakti PBMS kepada ahli-ahlinya, yang sama-sama kita berharap mendapat syurga ALLAH dan terhindar dari Neraka ALLAH.